Retroaktiv RR: St. Olavsleden – Epilog.

Torsdag 11:e juni. Dag 5. Trondheim.

Sömn är bra, även om det blir mindre än tänkt ibland.
Velandes angående hemresa bestämde jag mig till slut för att ta tåg hem. Just mellan Trondheim & Sundsvall är det ok med cykel på tåg i mån av plats. Gött.

Efter lite sightseeing med Ina hängde vi ut på Den Gode Nabo med öl, nachos och kaffe. Ölturistade lite på Vinmonopolet och pratade med en i personalen som såg EXAKT ut som Peppe.

Fredag 12:e juni. Dag 6. Trondheim – Storlien – Sundsvall.

Självklart är det uppehåll & lite solglimtar när jag rullar ner till perrongen.
Vissa sträckor kan man om man vill, stå på och samsas med bilarna. Inga konstigheter att hålla de hastigheterna. Vissa gör det också. Cykelpendla i Trondheim är hårt. Såg även ett cykelbud med en Bullit! Ännu hårdare. Många cyklar, men såg ingen med el-assist.

Inte fullt lika övertygad om tåg för hemresan längre. Jag skulle ju egentligen vilja cykla tillbaka. Jag skulle vilja orka. Låren och axlarna gör ont. Knäna värker. Ursäkter. Jag kliver i alla fall på tåget. Det är inte sista gången jag tar en långtur. Det är bara så jävla retligt. Hade det regnat skulle det kännas så mycket bättre att ta tåget hem. Är det bra väder kan man inte låte bli att känna sig lite lurad.

Hur som, det var awesome att cykla till Trondheim och jag är riktigt nöjd över mig själv.

Bara att börja klura på nästa sväng.

Turen i siffror
Dag 1Dag 2Dag 3Dag 4SummaSnitt / dag
Distans (km)113,1120,9135,1185,8554,9138,725
Uppförs / Nerförs (m)2001 / 17883268 / 32001546 / 13022271 / 26789086 / 89682271,5 / 2242
Max Lutning (%)39,935,812,212,9
Snitt lutning000,2-0,2
Total Tid (HH:MM)09:3012:1710:1614:0446:0711:32
Tid i rörelse06:1507:2607:0810:3231:217:50
Tid i paus03:1504:5103:0803:3215:143:48
Topphastighet (km/h)4544,247,664,4
Snitthastighet18,116,218,917,617,7

Bli först med att kommentera

Skriv en kommentar

E-postadressen publiceras inte.


*


Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.